Studio
Pittsburgh Modular Taiga Desktop
Taiga to kompletny, nowoczesny, modularny instrument, który pozwala wychodzić poza granice tradycyjnego syntezatora analogowego. Dźwięk Taigi można przypisać trzem unikalnym innowacjom od Pittsburgh Modular. Trzy potężne analogowe oscylatory, niewątpliwie gładki dźwięk filtra Pittsburgh i ciepło kontrolera dynamiki. Umożliwiają one nie tylko tworzenie dźwięków, których oczekiwalibyśmy od tradycyjnego, analogowego syntezatora mono, ale także odkrywanie nowych tekstur dźwiękowych i możliwości wykonawczych.
Oscylatory Taiga
Przebiegi generowane przez trzy oscylatory Taiga wykraczają poza podstawowe kształty geometryczne i dźwięki kojarzone z syntezą analogową. Kształty fal Taiga przechodzą przez maksymalnie trzy zastrzeżone, kaskadowe urządzenia kształtujące fale, zaprojektowane tak, aby precyzyjnie manipulować ich symetrią i zawartością harmonicznych. Ponadto każdy oscylator zawiera solidny, sześciostopniowy folder fal, który dodaje jeszcze więcej złożoności i głębi zróżnicowanej palecie dźwiękowej Taiga.
„Filtr Pittsburgh”
Filtr Pittsburgh zdefiniował brzmienie Pittsburgh Modular od chwili jego wprowadzenia. Charakterystyczny gumowaty i zrelaksowany dźwięk bez martwych punktów, który został dopracowany do perfekcji. Oferuje ciepłe, gładkie przemiatanie w całym zakresie częstotliwości i słodki rezonans, który nie uszczupla niskich częstotliwości.
Pittsburgh Dynamics Controller
Nowa technologia Dynamics firmy Pittsburgh nadaje wyjątkowo organiczną głębię i prezencję. Sterując jednocześnie amplitudą i zawartością harmonicznych, kontroler Pittsburgh Dynamics Controller wykracza poza jednowymiarowe VCA spotykane w innych syntezatorach. Czyni to poprzez wykorzystanie nowych osiągnięć tradycyjnego bramkowania dolnoprzepustowego, aby dodać dodatkową definicję i wymiar brzmieniu Taiga.
W trybie bramkowania dolnoprzepustowego dźwięki tracą zawartość harmoniczną i stają się cieplejsze w miarę zmniejszania się głośności. Naśladuje to reakcję fal dźwiękowych na otoczenie. Dzięki temu połączeniu Taiga brzmi bardziej naturalnie lub kompleksowo w porównaniu do innych instrumentów.
Analogowe Echo
Echos to piękniy, ciemny, analogowy Delay dostrojony w celu wzbogacenia materiału źródłowego poprzez jego wielokrotne powtarzanie. Echos wykorzystuje parę chipów opóźniających Bucket Brigade, aby wytworzyć klasyczny, sterowany napięciem analogowy efekt delay, który pomaga umieścić dźwięki klawiatury Taiga w symulowanym środowisku.
Otwarta Architektura
Taiga ma wewnętrznie zdefiniowaną ścieżkę sygnału. Kable krosowe nie są konieczne, aby rozpocząć eksplorację. Podłącz klawiaturę MIDI oraz wyjście syntezatora do nagłośnienia lub DAW-a, a Taiga jest gotowa do pracy, z bogatym, ale podanym w intuicyjnej formie zestawem funkcji. Kiedy Twoje pomysły wykraczają poza wstępnie zdefiniowaną ścieżkę sygnału, 60-punktowa matryca krosowniczna otwiera drzwi do w pełni modularnego instrumentu, z dostępem do jeszcze głębszego zestawu funkcji i narzędzi.
Kompletny zestaw narzędzi modularnych
Taiga zawiera szereg w pełni modułowych, analogowych i cyfrowych narzędzi do syntezy, które wspierają i ulepszają jej podstawową funkcjonalność. Narzędzia analogowe obejmują elastyczny podwójny mikser, parę czterostopniowych generatorów obwiedni, generator szumu oraz funkcję samplowania i podtrzymania. Narzędzia cyfrowe obejmują zewnętrzne MIDI, arpeggiator, narzędzia do modulacji z synchronizacją zegara i solidną kolekcję generatorów losowych. Zestaw narzędzi Taiga jest wystarczająco głęboki, aby umożliwić każdy rodzaj eksploracji dźwiękowej.
Dane:
- syntezator parafoniczny z unikalnymi elementami dodatkowymi,
- w pełni patchowalny — używaj komponentów Taiga jako oddzielnych modułów z urządzeniami zewnętrznymi lub przekieruj wewnętrzny tor,
- 60-punktowa matryca krosownicza do przekierowywania wewnętrznego przepływu sygnału i integracji zewnętrznych źródeł dźwięku i modulacji,
- sterowanie za pomocą MIDI, CV i zintegrowanego trybu sekwencjonowania pseudolosowego,
- arpeggiator zsynchronizowany z zegarem,
- 3x oscylatory analogowe opracowane w 100% przez Pittsburgh Modular,
- przebiegi oscylatora – sinus, trójkąt i piła – przebiegi można łączyć,
- 3x 6-stopniowy obwód folderu/shapera fal - nakłada wprowadzone fale z powrotem na siebie, aby zwiększyć zawartość harmonicznych,
- oscylatory obejmują modulację częstotliwościową (FM),
- generator szumu - rozstawiony gdzieś pomiędzy czystym białym i różowym szumem. Idealny do dźwięków perkusji lub dodania odrobiny ostrości do dźwięku,
- filtr o zmiennym stanie, wielomodowy „Pittsburgh No-Dead-Spots” (dolnoprzepustowy, środkowoprzepustowy, górnoprzepustowy, tryby można łączyć),
- obwód Sample&Hold,
- 2x analogowe generatory obwiedni ADSR,
- sekcja dynamiki Pittsburgh – alternatywa dla generatora obwiedni i VCA, dynamic control to wynalazek Pittsburgh Modular, który dodaje wymiar kontroli nad bez-vactrolowym obwodem bramki dolnoprzepustowej, dodając czas wybrzmiewania,
- 2x dwuzakresowe analogowe LFO z wyjściami fali prostokątnej i trójkątnej,
- zakres LFO Wysoki: 2 Hz do 500 Hz, Niski: 41 sekund do 5 Hz,
- podwójny mikser – 2 miksery 2-kanałowe i mikser 3-kanałowy połączone razem, umożliwiające miksowanie zarówno sygnałów audio, jak i napięć sterujących,
- przedwzmacniacz wykorzystujący obwód o wysokim wzmocnieniu i limiter z miękkim obcinanianiem w celu zwiększenia poziomu sygnałów audio. Przedwzmacniacz może być używany do czystego zwiększania poziomu zewnętrznego dźwięku do poziomów sygnału wewnętrznego lub może być używany jako overdrive/limiter dla sygnałów wewnętrznych,
- cyfrowe narzędzie multimod - sterowanie modulacją za pomocą CV, generatora losowego oraz dodatkowego generatora LFO i obwiedni,
- wewnętrzny zegar z funkcją tap tempo, który można taktować za pomocą zewnętrznego źródła,
- wbudowany dzielnik zegara,
- Echos – w 100% analogowe opóźnienie oparte na Bucket Brigade,
- możliwość użycia jako modułu w systemie Eurorack - po wyjęciu z obudowy,
- zawartość opakowania: 1x Taiga, 1x zasilacz ścienny, 10x patch-kable Amazing Nazca Noodles.
Oscylatory Taiga
Przebiegi generowane przez trzy oscylatory Taiga wykraczają poza podstawowe kształty geometryczne i dźwięki kojarzone z syntezą analogową. Kształty fal Taiga przechodzą przez maksymalnie trzy zastrzeżone, kaskadowe urządzenia kształtujące fale, zaprojektowane tak, aby precyzyjnie manipulować ich symetrią i zawartością harmonicznych. Ponadto każdy oscylator zawiera solidny, sześciostopniowy folder fal, który dodaje jeszcze więcej złożoności i głębi zróżnicowanej palecie dźwiękowej Taiga.
„Filtr Pittsburgh”
Filtr Pittsburgh zdefiniował brzmienie Pittsburgh Modular od chwili jego wprowadzenia. Charakterystyczny gumowaty i zrelaksowany dźwięk bez martwych punktów, który został dopracowany do perfekcji. Oferuje ciepłe, gładkie przemiatanie w całym zakresie częstotliwości i słodki rezonans, który nie uszczupla niskich częstotliwości.
Pittsburgh Dynamics Controller
Nowa technologia Dynamics firmy Pittsburgh nadaje wyjątkowo organiczną głębię i prezencję. Sterując jednocześnie amplitudą i zawartością harmonicznych, kontroler Pittsburgh Dynamics Controller wykracza poza jednowymiarowe VCA spotykane w innych syntezatorach. Czyni to poprzez wykorzystanie nowych osiągnięć tradycyjnego bramkowania dolnoprzepustowego, aby dodać dodatkową definicję i wymiar brzmieniu Taiga.
W trybie bramkowania dolnoprzepustowego dźwięki tracą zawartość harmoniczną i stają się cieplejsze w miarę zmniejszania się głośności. Naśladuje to reakcję fal dźwiękowych na otoczenie. Dzięki temu połączeniu Taiga brzmi bardziej naturalnie lub kompleksowo w porównaniu do innych instrumentów.
Analogowe Echo
Echos to piękniy, ciemny, analogowy Delay dostrojony w celu wzbogacenia materiału źródłowego poprzez jego wielokrotne powtarzanie. Echos wykorzystuje parę chipów opóźniających Bucket Brigade, aby wytworzyć klasyczny, sterowany napięciem analogowy efekt delay, który pomaga umieścić dźwięki klawiatury Taiga w symulowanym środowisku.
Otwarta Architektura
Taiga ma wewnętrznie zdefiniowaną ścieżkę sygnału. Kable krosowe nie są konieczne, aby rozpocząć eksplorację. Podłącz klawiaturę MIDI oraz wyjście syntezatora do nagłośnienia lub DAW-a, a Taiga jest gotowa do pracy, z bogatym, ale podanym w intuicyjnej formie zestawem funkcji. Kiedy Twoje pomysły wykraczają poza wstępnie zdefiniowaną ścieżkę sygnału, 60-punktowa matryca krosowniczna otwiera drzwi do w pełni modularnego instrumentu, z dostępem do jeszcze głębszego zestawu funkcji i narzędzi.
Kompletny zestaw narzędzi modularnych
Taiga zawiera szereg w pełni modułowych, analogowych i cyfrowych narzędzi do syntezy, które wspierają i ulepszają jej podstawową funkcjonalność. Narzędzia analogowe obejmują elastyczny podwójny mikser, parę czterostopniowych generatorów obwiedni, generator szumu oraz funkcję samplowania i podtrzymania. Narzędzia cyfrowe obejmują zewnętrzne MIDI, arpeggiator, narzędzia do modulacji z synchronizacją zegara i solidną kolekcję generatorów losowych. Zestaw narzędzi Taiga jest wystarczająco głęboki, aby umożliwić każdy rodzaj eksploracji dźwiękowej.
Dane:
- syntezator parafoniczny z unikalnymi elementami dodatkowymi,
- w pełni patchowalny — używaj komponentów Taiga jako oddzielnych modułów z urządzeniami zewnętrznymi lub przekieruj wewnętrzny tor,
- 60-punktowa matryca krosownicza do przekierowywania wewnętrznego przepływu sygnału i integracji zewnętrznych źródeł dźwięku i modulacji,
- sterowanie za pomocą MIDI, CV i zintegrowanego trybu sekwencjonowania pseudolosowego,
- arpeggiator zsynchronizowany z zegarem,
- 3x oscylatory analogowe opracowane w 100% przez Pittsburgh Modular,
- przebiegi oscylatora – sinus, trójkąt i piła – przebiegi można łączyć,
- 3x 6-stopniowy obwód folderu/shapera fal - nakłada wprowadzone fale z powrotem na siebie, aby zwiększyć zawartość harmonicznych,
- oscylatory obejmują modulację częstotliwościową (FM),
- generator szumu - rozstawiony gdzieś pomiędzy czystym białym i różowym szumem. Idealny do dźwięków perkusji lub dodania odrobiny ostrości do dźwięku,
- filtr o zmiennym stanie, wielomodowy „Pittsburgh No-Dead-Spots” (dolnoprzepustowy, środkowoprzepustowy, górnoprzepustowy, tryby można łączyć),
- obwód Sample&Hold,
- 2x analogowe generatory obwiedni ADSR,
- sekcja dynamiki Pittsburgh – alternatywa dla generatora obwiedni i VCA, dynamic control to wynalazek Pittsburgh Modular, który dodaje wymiar kontroli nad bez-vactrolowym obwodem bramki dolnoprzepustowej, dodając czas wybrzmiewania,
- 2x dwuzakresowe analogowe LFO z wyjściami fali prostokątnej i trójkątnej,
- zakres LFO Wysoki: 2 Hz do 500 Hz, Niski: 41 sekund do 5 Hz,
- podwójny mikser – 2 miksery 2-kanałowe i mikser 3-kanałowy połączone razem, umożliwiające miksowanie zarówno sygnałów audio, jak i napięć sterujących,
- przedwzmacniacz wykorzystujący obwód o wysokim wzmocnieniu i limiter z miękkim obcinanianiem w celu zwiększenia poziomu sygnałów audio. Przedwzmacniacz może być używany do czystego zwiększania poziomu zewnętrznego dźwięku do poziomów sygnału wewnętrznego lub może być używany jako overdrive/limiter dla sygnałów wewnętrznych,
- cyfrowe narzędzie multimod - sterowanie modulacją za pomocą CV, generatora losowego oraz dodatkowego generatora LFO i obwiedni,
- wewnętrzny zegar z funkcją tap tempo, który można taktować za pomocą zewnętrznego źródła,
- wbudowany dzielnik zegara,
- Echos – w 100% analogowe opóźnienie oparte na Bucket Brigade,
- możliwość użycia jako modułu w systemie Eurorack - po wyjęciu z obudowy,
- zawartość opakowania: 1x Taiga, 1x zasilacz ścienny, 10x patch-kable Amazing Nazca Noodles.
Zobacz również